Horyniec-Zdrój Art Festiwal 2024 Horyniec Teatru

Home / Horyniec-Zdrój Art Festiwal 2024 Horyniec Teatru

4.08 niedziela
OTWARCIE FESTIWALU
19.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

PSZONIAK. FRAGMENTY / PREMIERA KSIĄŻKOWA
Spotkanie z autorką
Małgorzatą Terlecką-Reksnis i producentką teatralną Justyną Niegierysz, rozmowę prowadzi Elżbieta Szymańska. Czytają Krzysztof Wakuliński i Łukasz Borkowski.

SPOTKANIE ZAKOŃCZY KONCERT SOLOWY ANDRZEJA BACHLEDY.

Najnowsza książka Małgorzaty Terleckiej-Reksnis „Pszoniak. Fragmenty” (Wydawnictwo Poznańskie, 2024)to zapis spotkań i rozmów z wielkim aktorem i człowiekiem, którego bezkompromisowość, szczerość stanowi jeden z największych atutów tej książki. Autorka splata różne formy narracji: wspomnień, zwierzeń, biografii, zapisów z dzienników, fragmentów opowieści i ćwiczeń ze studentami Akademii Teatralnej.


Wrażenie jest uderzające: to Wojciech Pszoniak siedzi naprzeciwko czytelnika i opowiada mu o swoim utraconym Lwowie, o powojennych Gliwicach, teatralnym Krakowie, trudnej Warszawie, filmowym Paryżu i zrealizowanym marzeniu o zagraniu na londyńskim West Endzie. Mówi także o miłości, zawiści, konfliktach i przyjaźni, namiętnościach i emocjach związanych z aktorstwem i sztuką sceniczną. Kreśli intrygujące portrety Konrada Swinarskiego, którego uważa za największego polskiego reżysera teatralnego, Andrzeja Wajdy, Zygmunta Hϋbnera, Jerzego Grotowskiego. Najbardziej fascynujące w tych opowieściach są kulisy powstawania takich przedstawień jak „Sprawa Dantona”, „Biesy”, „Sen nocy letniej”, „Lot nad kukułczym gniazdem” „Garderobiany”, które weszły do historii polskiego teatru. Pszoniak zapuszcza się w zakamarki procesu twórczego aktora, stara się nazwać to, co decyduje o przemianie aktora w postać. Mówi o ciele i gestach, o filozofii i zmysłach. A także o barwach i smakach dzieciństwa, które odczuwa coraz intensywniej w miarę upływającego czasu. Klamrą zamykającą te różnorodne i pełne humoru fragmenty dialogów, monologów i opowieści jest ostatni zapis w zeszycie, będący pożegnaniem z samym sobą, z teatrem i ze sceną.

Małgorzata Terlecka- Reksnis w swojej pracy łączy wykształcenie teatrologiczne (studia doktoranckie w Instytucie Kultury Polskiej, w Zakładzie Teatru i Widowisk Uniwersytetu Warszawskiego) z doświadczeniem dziennikarskim i reporterskim.W latach 2008–2010 prowadziła dla studentów Polonistyki konwersatorium zatytułowane Aktor-Osobowość-Proces twórczy.Jej pierwsza książka „Holoubek. Rozmowy” stała się bestsellerem, osiągnęła dwa wydania (Warszawa 2008, 2018).Ma w swoim dorobku zbiór reportaży, wywiadów z gwiazdami polskiej sceny teatralnej i muzycznej zebranych w tomie „Soc, pop, post. Portrety gwiazd” (Warszawa 2013 ) oraz czteroodcinkowy film dokumentalny „Gustaw Holoubek” zrealizowany dla Telewizji Polskiej.

Krzysztof Wakuliński
Wszechstronny aktor teatralny i filmowy, często udzielający się
w Teatrze Polskiego Radia. Występował na deskach Teatru Narodowego, Teatru Dramatycznego, Teatru Powszechnego, jednakże największe swoje kreacje stworzył w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Szczególnie zapisał się w pamięci widzów rolą Wolanda w  „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa zrealizowanej w Teatrze Współczesnym.

Łukasz Borkowski
Aktor, nauczyciel akademicki. Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2015). Jest laureatem Nagrody ARETE za najlepszy debiut w Teatrze Polskiego Radia (2019), Nagrody ZASP-u „Ale aktor!” dla najlepszego aktora komediowego Festiwalu Talia w Tarnowie (2019) oraz stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa – Stypendium dla wybitnych młodych naukowców (2022–2025). Członek Stowarzyszenia Leśniczówka Pranie. Wykładowca Akademii Teatralnej na kierunkach aktorstwo i reżyseria.

Andrzej/ Andre  Bachleda
„Kameleon, który zmienia kolor skóry przy każdym kawałku, pisze piękne teksty po francusku, polsku i angielsku i wirtuozersko gra na gitarze w każdym stylu.” Tak o Andrzeju Bachledzie, który wystąpi na otwarciu festiwalu 4 sierpnia, pisze „Guitare Magazine”. Andrzej urodził się w samym sercu Tatr i dorastał w rodzinie muzyków i narciarzy. Przez 20 lat trenował i brał udział w zawodach narciarskich i w olimpiadach, był mistrzem Polski i Francji.  W 2004 roku porzucił jednak karierę sportowca aby poświęcić się muzyce i przy udziale Polskiego Radia nagrał swoją pierwszą płytę „Od Gibraltaru do Tatr”.  Od tego czasu koncertował w Polsce i za granicą, współpracując z wielu znanymi artystami. We wrześniu tego roku ukaże się jego najnowsza płyta. Inspiracje do stworzonej przez siebie muzyki muzyk czerpie z podróży po świecie, jego koncerty to fuzja nut góralskich, gitary jazzowej i folku, cygańskiego, francuskiego ducha Django Reinhardta i muzyki manouche. Poza muzyką Andrzej pisze i maluje oraz produkuje i prowadzi swój własny program podróżniczo-narciarski „Jazda z Andrzejem Bachledą” w Polsat Play.

6.08 wtorek1
9.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

STRYJEŃSKA. LET’S DANCE, ZOFIA
Monodram Doroty Landowskiej.

Reżyseria: Joanna Lewicka, scenariusz inspirowany książką Angeliki Kluźniak „Stryjeńska. Diabli nadali”: Anna Duda, kostium i scenografia: Elbruzda (Marta Góźdź), muzyka: Christoph Coburger, wideo: Anna Duda. Koproducenci: Stowarzyszenie Artystów Bliski Wschód, Centrum Spotkań Kultur, Teatr Muzyczny w Lublinie.

Zasadnicza oś spektaklu została oparta na dramatycznych losach Zofii Stryjeńskiej, najbardziej znanej obok Tamary Łempickiej –  polskiej plastyczki dwudziestolecia międzywojennego, przedstawicielki art deco. Landowska buduje portret artystki, zmagającej się z rzeczywistością, w której nie istniała możliwość rozwoju artystycznego i zawodowego dla kobiety. Historia Zofii Stryjeńskiej to opowieść o jej miłości do męża, Karola Stryjeńskiego, o marzeniu by budować rodzinne gniazdo, ale także jednoczesnej potrzebie samotności, w której spełniałaby się jako malarka. Zofia, walcząc o miłość do człowieka i miłość do sztuki, wpada w swoisty obłęd, szaleństwo, z powodu którego mąż dwukrotnie i „dla jej dobra” umieszcza ją w szpitalu psychiatrycznym. Może to jednak jego sposób na wolność́ od szalonej miłości, dla której Zofia biega za Karolem po Zakopanem, a nawet goni go z rewolwerem po Paryżu?

Tylko jak pogodzić́ te wszystkie miłości w jednym życiu? Ich dzieci Zofia oddaje na wychowanie Żańci brzyduli, czyli swojej bratowej. Pracuje także jak w obłędzie: nie je, nie myje się̨. Wystawia obrazy w Polsce i na świecie, wykonuje ilustracje do książek – do „Trenów” Kochanowskiego, „Sielanek” Szymonowica, „Monachomachii” Krasickiego, wierszy Przerwy-Tetmajera, tworzy scenografie i projekty kostiumów do baletu Szymanowskiego „Harnasie”, maluje polichromie, tworzy wnętrza statków „Piłsudski” i „Batory”. Dobre czasy mijają jednak szybko. Zofia tuła się̨ po hotelach i wynajmowanych pracowniach, żyje jak kloszard, pożycza pieniądze, zastawia obrazy i garderobę̨, chronicznie bieduje. Wybucha wojna. Zofia trzyma się̨ Polski, choć́ ma szwajcarski paszport. Próbę̨ wyjazdu podejmuje dopiero wówczas, gdy do Krakowa wkraczają Rosjanie. I tak Polska, ta, która tak bardzo była w jej sercu, zapomina o niej na długie lata, a reanimuje ją dopiero w 2008 roku, kiedy w Krakowie zostanie zorganizowana pierwsza po wojnie wystawa jej dzieł.

6.08 wtorek
20.30 / Amfiteatr w Parku Zdrojowym

SIMONA K. WOŁAJĄCA NA PUSZCZY
Monodram Agnieszki Przepiórskiej.

Reżyseria: Anna Gryszkówna, tekst: Piotr Rowicki, kostium: Anna Maria Karczmarska, koordynacja: Małgorzata Rapacz, zdjęcia: Marta Wróbel. Spektakl powstał przy wsparciu Fundacji „Kultura nie boli” –  twórcy Big Book Cafe & Festiwal. 

Przedstawienie powstało na podstawie biografii pt. „Simona. Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak” autorstwa Anny Kamińskiej, wydanej przez Wydawnictwo Literackie w Krakowie.
Spektaklopowiada o kobiecie, którą niełatwo jest zrozumieć i trudno pokochać. Simona Kossak to nie leśny anioł ratujący sarny, ptaki i drzewa. To postać z krwi i kości. Pełna konfliktów, żądna uznania, ale nie w pełni doceniona. 
„Simona K. Wołająca na puszczy”to opowieść o kobiecie niezwykłej i pełnej sprzeczności. Silnej i zagubionej, bezkompromisowej i wrażliwej, ale przede wszystkim bardzo odważnej. Simona przez całe życie z czymś się mierzy – z nazwiskiem obarczonym legendą pokoleń artystów, oczekiwaniami rodziny, własnym wyobrażeniem szczęścia. Ostatecznie wybiera życie w odosobnieniu, wymagające siły i wiary w słuszność dokonanego wyboru. 

7.08 środa
17.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

SADŁO / MOJE CIAŁO JEST MOJE
współorganizator CZESKIE CENTRUM WARSZAWAW 90 proc. niewerbalny autorski spektakl czeskiej performerki i wokalistki Ridiny Ahmedovej.

Po przedstawieniu rozmowa artystki z publicznością tłumaczona na język polski.

Czy moje sadło jest naprawdę moje, czy częściowo należy również do tych wszystkich, którzy je oceniają i udzielają nieproszonych rad? Jak zmienia się samoocena wraz aktualną oceną otoczenia? Jak wydeptać ścieżkę do własnego ciała nie spełniając oczekiwań innych?

Spektakl stanowi kontynuację podcastu Ridiny Ahmedovej, w którym autorka szuka odpowiedzi na pytanie o autonomiczną drogę do własnego ciała (w rzeczywistości spektakl poprzedzał podcast, ale ze względu na lockdown miał premierę później). 

19.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

NIEZMORDOWANI: dialog sceniczny Witolda Gombrowicza i Beatrycze o Dantem
Czytają Dorota Landowska i Mariusz Bonaszewski z udziałem autora Jarosława Mikołajewskiego.

Adaptacja sceniczna: Mariusz Bonaszewski.

Pod datą 16 października 1966 roku Witold Gombrowicz zapisał w „Dzienniku” osobliwy pamflet na Dantego. Ostro zanegował wartość „Boskiej komedii”,  posuwając się nawet do zastąpienia w niej niektórych tercyn własnymi. Jarosław Mikołajewski wyobraził sobie, że w obronie swojego wyznawcy przychodzi do Gombrowicza Beatrycze i podejmuje z nim polemikę. Na tekst dramatu składają się oryginalne fragmenty „Dziennika” i kwestie Beatrycze dopisane przez pomysłodawcę dialogu.

8.08 czwartek
12.00 / Ośrodek kultury, DLA DZIECI

JAK POWSTAJ SŁUCHOWISKO?
Partner POLSKIE RADIO DZIECIOM
Słuchowisko „Co trzeba zabrać na wędrówkę” z tekstem Małgorzaty Czerwień przedstawi jego współtwórca, Piotr Skotnicki. Słuchowisko otrzymało Grand Prix Festiwalu „Dwa Teatry”  Sopot 2024 dla najlepszego słuchowiska dziecięcego oraz pierwszą nagrodę w konkursie „Mój świat” zorganizowanym przez Polskie Radio Dzieciom, Teatr Polskiego Radia i ZAiKS.

Realizator: Andrzej Brzoska, muzyka: Piotr Skotnicki, obsada: Ignacy Liss  (Henio), Joanna, Pach-Żbikowska (Matylda), Izabella Bukowska (Mama), Krzysztof Szczepaniak (Eryk).

Papuga Matylda któregoś dnia po prostu odlatuje w podróż dookoła świata zostawiając na sawannie swojego przyjaciela. Henio chce podążyć za nią, ale małe słoniki powinny spokojnie żyć w stadzie. Czy Henio znajdzie w sobie odwagę, by wybrać własną drogę? Historia Henia i Matyldy opowiada o przyjaźni, wybaczeniu i zrozumieniu. O tym, jak pragniemy akceptacji i o tym, jak nauczyć się słuchać swojego serca  – tak w skrócie o swoim scenariuszu do słuchowiska powiedziała jego autorka Małgorzata Czerwień, laureatka konkursu „Mój świat”.  Słuchowisko na podstawie scenariusza M. Czerwińskiej, w reżyserii Janusza Kukuły, zostało nagrane i wyprodukowane przez Teatr Polskiego Radia. 

Piotr Skotnicki
Scenarzysta, dramaturg, reżyser radiowy, kompozytor, producent muzyczny. Autor słuchowisk radiowych o tematyce historycznej, biograficznej, ale także komedii z gatunku science-fiction. Na swoim koncie ma kilkanaście wyreżyserowanych słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia, ponadto skomponował muzykę do kilkudziesięciu słuchowisk, a także filmów krótkometrażowych i spektakli teatralnych. Jako muzyk współpracował z wieloma gwiazdami polskiej muzyki rozrywkowej oraz jazzu. Laureat nagrody „Amadeusz 2021” za debiut muzyczny w Teatrze Polskiego Radia, ponadto laureat  nagród za scenariusze i muzykę na festiwalach filmowych Silesia Film oraz 48HourFilmProject. Jego autorskie słuchowisko „Głosy szumiącego potoku” (autor, reżyser, kompozytor), którego premiera odbyła się na Festiwalu Literacki Sopot 2024, wygrało preeliminacje do Prix Europa 2024 w Berlinie, europejskich Oscarów medialnych

19.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

GINCZANKA. PRZEPIS NA PROSTOTĘ ŻYCIA
Monodram Agnieszki Przepiórskiej.

Reżyseria: Agnieszka Gryszkówna, tekst: Piotr Rowicki, scenografia i kostium: Anna Maria Karczmarska, muzyka: Michał Lamża, reżyseria światła: Mateusz Gierc, konsultacja merytoryczna: Agata Araszkiewicz. Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa, Bałtycka Agencja Artystyczna.

W spektaklu wykorzystano fragment filmu z Zuzanną Ginczanką z kawiarni Adria w Warszawie (1936) dzięki uprzejmości United States Holocaust Memorial Museum (gift of Juliet Brayan Archive). Fotografie archiwalne Zuzanny Ginczanki dzięki uprzejmości Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.

Zuzia, dziesięcioletnia dziewczynka pochodzenia żydowskiego, zaczyna pisać wiersze, by po kilku latach dostąpić najpierw zaszczytu ich publikacji w szkolnej gazetce „Echa szkolne”, a następnie zdobyć wyróżnienie w konkursie poetyckim „Wiadomości Literackich”, namówiona do udziału w nim przez samego Juliana Tuwima. Od tego momentu wszystko idzie w jej życiu jak po maśle: osiemnastoletnia już Zuzanna rozpoczyna współpracę z „Wiadomościami Literackimi”, przenosi się z prowincjonalnego Równego (Wołyń) do wymarzonej Warszawy, podejmuje studia i zaczyna pisać dla „Szpilek”. Przystąpienie do legendarnych Skamandrytów oraz wydanie pierwszego (i jedynego) tomiku poezji „O centaurach”, nie tylko umacnia pozycję młodej poetki w Warszawie, ale też winduje ją na towarzyski i literacki szczyt. Świat wydaje się leżeć u jej stóp. I wtedy przychodzi wojna.

Autor tekstu, Piotr Rowicki, nie buduje hagiografii Ginczanki. Stara się ją odbrązowić, pokazać taką, jaką mogłaby być naprawdę. Tekst ten i postać nie istniałyby jednak na scenie bez czułej narratorki, w którą z niezwykłym poświęceniem i wewnętrzną prawdą wciela się Agnieszka Przepiórska. Nie bez znaczenia jest tu również kobieca reżyserska ręka Anny Gryszkówny. W sytuacji wojny w Ukrainie postać i historia Ginczanki nabierają nieoczekiwanego charakteru. Jak pisała Swietłana Aleksjiewicz: „wojna nie ma w sobie nic z kobiety”. Zuzanna Ginczanka, w przejmującej kreacji Przepiórskiej, zdaje się tę prawdę potwierdzać. Zapisana jest ona i w poezji Ginczanki, i w spektaklu Gryszkówny.

9.08 piątek.
19.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

W MAJU SIĘ NIE UMIERA. HISTORIA BARBARY SADOWSKIEJ
Monodram Agnieszki Przepiórskiej.

Reżyseria: Agnieszka Gryszkówna, tekst: Piotr Rowicki, scenografia i kostium: Alicja Patyniak-Rogozińska, muzyka: Michał Lamża, reżyseria światła, wideo: Michał Głaszczka, konsultacja merytoryczna: Cezary Łazarewicz. Produkcja: Dom Spotkań z Historią (Agata Kucharska).

„Bardzo lubię maj. Najpiękniejszy miesiąc. Wszystko kwitnie, rośnie, pulsuje, budzi się (…) Aż nie chce się wierzyć, że w maju jest śmierć.”

Matka cierpiąca. Działaczka społeczna. Poetka. Kolorowy ptak. Kobieta walcząca z systemem i narzuconymi normami społecznymi. Matka, w której mieszkaniu nie było stołu. Matka zamordowanego przez funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej Grzegorza Przemyka.

Milicjanci zeznali, że krzyczał. Nieprawda. On nigdy nie krzyczał. Bo ja nigdy nie krzyczałam, nie umiałam. U nas się nie krzyczało w domu.

Barbara Sadowska urodziła się w 1940 roku w Paryżu. Po wojnie przyjechała do Polski i zamieszkała w Sopocie. Następnie przeniosła się do Warszawy. Skończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych, a w 1957 debiutowała jako poetka opublikowanym w tygodniku „Nowa Kultura” wierszem Matka. Sześć lat później wyszła za mąż za Leopolda Przemyka. W maju 1964 urodziła syna, Grzegorza. Na początku lat siedemdziesiątych Barbara zaczęła działać w opozycji antykomunistycznej. Z tego powodu została kilkakrotnie aresztowana przez Służbę Bezpieczeństwa, a wiosną 1983 roku milicjanci pobili ją w komitecie pomocy internowanym, który mieścił się przy kościele św. Marcina w Warszawie. Niedługo później Grzegorz świętując z przyjaciółmi zdaną maturę, został zatrzymany przez milicję i brutalnie pobity przez funkcjonariuszy z komisariatu przy ul. Jezuickiej. W wyniku ciężkich urazów jamy brzusznej zmarł w szpitalu – 3 dni przed dziewiętnastymi urodzinami.

„Obudźcie się. Wstańcie. Mi pękło serce, dlatego jeszcze trochę poleżę.”

Tytułowy maj, ulubiony miesiąc Barbary Sadowskiej, stał się miesiącem narodzin i śmierci jej syna. Właśnie w tym czasie obserwujemy matkę portretowaną przez Agnieszkę Przepiórską. Przygotowuje się do pogrzebu ukochanego dziecka. Targają nią emocje i wspomnienia. To nie tylko opowieść o śmierci, żałobie i pożegnaniu, to też historia życia Sadowskiej przywracająca jej podmiotowość. Zdaniem aktorki, niezwykle ważnym aspektem tej opowieści jest jej postawa po śmierci syna, gdy nieugięta staje do walki z całym sądowym mechanizmem (nie)sprawiedliwości.

„A teraz? Gdzie jest wasza odwaga? No, spójrzcie mi w oczy! Żaden adwokat, żaden prokurator was przede mną nie obroni.

10.08, sobota
19.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

OD PRZODU I OD TYŁU: 20-LECIE SPEKTAKLU
Monodram Mateusza Nowaka.

Scenariusz: Stanisław Miedziewski i Mateusz Nowak, reżyseria: Stanisław Miedziewski, kostiumy: Magdalena Franczak, światło: Marcin Kowalczuk.
Spektakl powstał w ramach Stypendium Prezydenta Miasta Lublin.

„Błagam nie gniewać Rosji! Handel z nią jest najkorzystniejszy!” „Zerwanie z Rosją podkopuje moją karierę.” „Polska ma wystawić dwanaście tysięcy wojska.”

To wyimki ze scenariusza monodramu w wykonaniu Mateusz Nowaka. Grany od 2014 spektakl, dziś nabiera bolesnej aktualności. Spektakl stanowi rodzaj teatralnej biografii Juliana Ursyna Niemcewicza, polskiego poety, uczestnika Sejmu Czteroletniego, świadka uchwalenia Konstytucji 3 Maja i Targowicy. To tragikomiczny maraton przez drugą połowę XVIII wieku w Polsce. Makabryczny i groteskowy portret naszych przywar, słabości, uciech, ambicji i żądz. Czy historia jest nauczycielką życia? Ten spektakl to zaproszenie do dyskusji.

Scenariusz autorstwa Stanisława Miedziewskiego i Mateusza Nowaka inspirowany: niedoszłą rozprawą doktorską „Niemcewicz od przodu i tyłu” Karola Zbyszewskiego, powieściami „Casanova” Jerzego Żurka i „Iksowie” Gyorgy Spiro oraz kazaniami Piotr Skargi. Spektakl powstał w ramach Stypendium Prezydenta Miasta Lublin.

11.08 niedziela
12.00 / Ośrodek kultury, DLA DZIECI, wejściówki

KOP-CIUSZEK, CZYLI BAJKA O KRÓLEWNIE, CO ZA DUŻO CIUCHÓW MIAŁA
Spektakl Teatru KapslOK z Warszawy dla widzów od lat 3 do 103 z tekstem i w reżyserii Grzegorza Reszki.

Scenariusz i reżyseria: Grzegorz Reszka, muzyka: Jarosław Sitarz, choreografia: Paula Sobczak i zespół, kostiumy: Renata Radzikowska i zespół, scenografia: Grzegorz Reszka i zespół, grafika: Paweł Stasiewicz. Obsada: Królewna/ Karolina Piątek, Kot w Butach/ Anna Szafrańska, Król/ Krzysztof Czajka, Dratewka/ Jan Ciechomski, Suknie/  Maria Galas, Katarzyna Paczóska, Hanna Reszka, Paula Sobczak.

Trudne jest życie Króla Bajkosława III Miękkiego – jego jedyne dziecko, Królewna, zapadła na rzadką chorobę: ciuchofrenię… Gdy Królestwo Bajek pada pod ciężarem długów za kupowane w ogromnych ilościach ciuchy Królewny, do akcji wkracza człowiek od zadań specjalnych – szewc zwany Dratewka…

Teatr KapslOK to endemiczny zespół teatralny powstały na terenie Dzielnicowego Ośrodka Kultury URSYNÓW w Warszawie w roku 2019. Od samego początku swojej działalności teatralno-festiwalowej związany z Horyńcem i Biesiadą Teatralną, laureat nagród: 2021 Srebrna Misa Borowiny za spektakl  „Bolero”, 2022 Róża Horyniecka za spektakl „Sceny z Życia”, 2024 Złoty Róg za spektakl „Kolędnicy”.

W swoich szeregach teatr skupia studentów, byłych studentów, niedoszłych studentów, wiecznych studentów oraz studentów uniwersytetów trzeciego wieku. Spektakl „KOP-CIUSZEK, czyli bajka o królewnie co za dużo ciuchów miała” jest czwartą, najnowszą produkcją teatralna zespołu.

17.00 / Ośrodek kultury, wejściówki

PEJZAŻE MAI KOMOROWSKIEJ
Spotkanie z aktorką.

Maja Komorowska – aktorka teatralna i filmowa, pedagog. Profesor Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Od 1972 roku należy do zespołu Teatru Współczesnego w Warszawie. Pracowała z wieloma wybitnymi reżyserami teatralnymi: Erwinem Axerem, Maciejem Englertem, Jerzym Grotowskim, Jerzym Jarockim, Helmutem Kajzarem, Jerzym Krasowskim, Krystyną Skuszanką, Bohdanem Korzeniewskim, Krystianem Lupą, Krzysztofem Warlikowskim oraz filmowymi: Krzysztofem Kieślowskim, Tadeuszem Konwickim, Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Zanussim, Edwardem Żebrowskim i innymi. Grała w filmach polskich i zagranicznych, m.in takich jak: „Życie rodzinne”, „Za ścianą”, „Bilans kwartalny”, „Rok spokojnego słońca”, „Cwał” w reżyserii Krzysztofa Zanussiego, „Dekalog I” w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego oraz „Wesele”,” Panny z Wilka”, „Katyń” w reżyserii Andrzeja Wajdy. Stworzyła ponad 30 znaczących ról w spektaklach teatru telewizji. Zaangażowana w sprawy społeczne, w czasach stanu wojennego pracowała w Prymasowskiej Radzie Społecznej oraz w Komitecie Pomocy Internowanym i ich Rodzinom, później w S.O.S z Jackiem Kuroniem. Dziś jest członkiem Rady Hospicjum Onkologicznego.

Otrzymała wiele polskich i zagranicznych nagród za wybitne kreacje aktorskie, m.in. Złoty Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis, Krzyż Wielki Orderu Odrodzenia Polski  (2011r.) – na Wawelu  oraz francuskie insygnia Komandora Orderu Sztuk i Literatury (2010 r.) przyznane przez Ambasadę Francji. W maju 2023 roku została nominowana do Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida »Dzieło życia« za całokształt pracy twórcze

Dofinansowano z budżetu państwa – ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.